About the Journal

ELENOR: Elementary School Journal
is a scientific journal published by the Elementary School Teacher Education Study Program, Faculty of Teacher Training and Education Sciences, PGRI Ronggolawe University Tuban. This journal aims to accommodate articles on research results or analytical studies in the field of education and learning in elementary schools. This journal is published twice a year (December and July).

Current Issue

Vol. 2 No. 1 (2023)
View All Issues

ELENOR: Elementary School Journal
adalah Jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar Fakultas Ilmu Keguruan dan Ilmu Kependidikan Universitas PGRI Ronggolawe Tuban. Jurnal ini bertujuan untuk mewadahi artikel-artikel hasil penelitian atau kajian analisis di bidang pendidikan dan pembelajaran di Sekolah Dasar. Ruang Lingkup meliputi:
1.
Studi Pendidikan dan Pembelajaran pada 
    Pendidikan Dasar (a. Ilmu Pengetahuan
    Alam; b. Ilmu Pengetahuan Sosial;
    c.Matematika; d. Pendidikan Pancasila dan
    kewarganegaraan; e. Bahasa Indonesia; f.
    Seni Budaya dan Prakarya; g.Pendidikan
    Jasmani Olahraga dan Kesehatan)
2. Kurikulum
3. Penilaian (Assesment) dan Evaluasi
4. Teknologi pendidikan
5. Perkembangan anak
6. Manajemen dan supervisi
7. Media Pembelajaran
Jurnal ini terbit dua kali setahun (Desember dan Juli). e ISSN: 2986-366X